Skip to content

Dina Amin appointed as CEO of the Visual Arts Commission at the Ministery of Culture ديما آمين يتم تعيينها رئيساً تنفيذيًا لهيئة الفنون البصري

Screen Shot 2020-07-25 at 6.00.20 PM In another women empowerment event, Dina Amin has been appointed as CEO of the Visual Arts Commission at the Ministery of Culture. She will take the lead in elevating the development of the visual arts in the Kingdom and empowering practitioners in the field.

Dina Amin is a leading Saudi specialist­­ in the visual arts and the international contemporary art field. She holds a bachelor’s from Wellesley College in Art History and Architecture which was completed through the collaborative program with Massachusetts Institute of Technology (MIT).

 

تم تعيين الأستاذة دينا أمين رئيساً تنفيذياً لهيئة الفنون البصرية في وزارة الثاقة في خطوة هي الأولى من نوعها.
وتعد دينا أمين من الخبرات السعودية المتخصصة في الفنون البصرية أكاديمياً ومهنياً، وهي حاصلة على درجة البكالوريوس في تاريخ الفنون والهندسة المعمارية من كلية ولزلي بولاية ماساتشوستس في الولايات المتحدة الأمريكية، كما اجتازت دورة تدريبية في معهد ماساتشوستس للتكنولوجيا في الهندسة المعمارية. ولديها مسار مهني مميز يمتد لأكثر من 20 عاماً في شركات عالمية متخصصة في مجال الفنون المعاصرة، تقلدت خلالها العديد من المناصب القيادية في شركات مهمة من ضمنها شركة فيليبس العالمية الرائدة في بيع وشراء الفنون والتصاميم، وشركة كريستيز التي تعد من أكبر منظمي مزادات الفنون في العالم.

%d bloggers like this: